onsdag 1 december 2010

1 december

24 dagar kvar till julafton. Gissa om jag längtar? Just nu är mitt liv fyllt av projekt och presentationer och dessutom ska jag plugga till mina 2 finals. Åh, jag är verkligen inte motiverad just nu. Det ska bli riktigt skönt att få komma hem till Sverige och ta det lugnt och bara umgås med familjen. Jag längtar efter att åka skridskor! Efter julfirandet har vi i familjen dessutom planerat en resa ner till västkusten och ska bo över på Väderöarna ännu än gång. Personligen är det en av mina favorittraditioner. Tillsammans med familjevänner har vi nu några år i rad åkt båt ut till Väderöarna och stannat där en natt. Där ute går vi promenader (så gott det går och beroende på väderlek) och badar badtunna och bastu (även ett dopp i havet för de som vågar). På kvällen äter vi en god middag tillsammans allihopa. Så himla mysigt!

När vi är ute på Väderöarna bor vi på öns pensionat - Väderö Värdshus. Jag längtar verkligen!

Kram på er där hemma, hoppas har det bra!

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar