tisdag 7 december 2010

7 december - Grattis pappa!

Den 7 december. I min familj är det en speciell dag, min pappa fyller nämligen år den 7 december! Dock är varken jag eller syrran hemma och sjunger "Ja må han leva" med frukost på sängen, men om jag känner mamma rätt så har hon säkert ordnat det alldeles utmärkt. Det är inte så viktigt med födelsedagar i vår familj, men att sjunga för födelsedagsbarnet (oavsett ålder) är viktigt och det gör vi alltid. Frukosten brukar dock inte intas i sängen, vi är ganska praktiskt lagda i min familj och smulor i sängen, det vill väl ingen ha?

Nåja, hur som helst. Grattis på födelsedagen pappa!




Jag har ju inte skrivit så mycket om maten här i Korea inser jag. Därför lägger jag upp några bilder från dagens lunch som jag intog tillsammans med Rasmus och Matthieu på ett bibimbapställe snett mittemot Main Gate. Det var första gången jag var där men Rasmus har marknadsfört stället grymt och idag var det dags att testa. Bland "Crimsongänget" (de som bor på Crimson) kallas stället "the touchy friendly place" eftersom ägaren är så trevlig (och gärna rör vid en). Det roligaste är nog att ägarens dotter pluggar i Umeå, vilket sammanträffande! Hur som helst, maten var riktigt god och kostade 4500 krw (ca 25 spänn). Som hittat! Dessutom var det mycket sallad och även kött i bibimbappen. Mums! Förresten, för er som är nyfikna på hur man tillagar bibimbap, besök DN:s hemsida. Jag såg att de har recept på bibimbap där!








Idag var det så dags för presentationen av vår sminkprodukt för män i Korea. Thomas och Angela som presenterade gjorde ett utomordentligt jobb! Vår grupp var först ut och visste ju inte riktigt vad som förväntades av oss gällande presentationen. Jag hade gjort "name tags" till alla i gruppen med Burberryloggan på. Det blev proffsigt och jag tror att det förhöjde helhetsintrycket. Självklart hade vi alla i gruppen kavaj på oss. Efter lektionen kommenterade läraren faktiskt våra namnskyltar. Känns skönt att små detaljer uppmärksammas, samtidigt som det känns lite skrämmande. Har på känn att han kommer att lusläsa vår rapport... och några brister kanske han finner där också, trots att vi har lagt ner mycket tid på att göra bra ifrån oss. Hur som helst så har nu en sten lyfts från bröstet och det är bara att gå vidare. Imorgon har jag ytterligare en presentation. Sen är det tentaplugg som gäller!


Grabbarna i gruppen och vår otroligt snygga
poster som Thomas (till höger) har jobbat
dag och natt med.



Kram på er där hemma!

Julia

1 kommentar:

  1. Nämen vad kul att det blev så bra, Julia.
    Det äs så kul när man kommer i en driven grupp och alla medspelare blommar! det verkar vara en sådan grupp som du hamnat i här.
    PS: Ja har firat Jonas ordentligt.
    Kram, mamma

    SvaraRadera