fredag 3 december 2010

3 december

Nu blir det ett inlägg per dag. Ungefär som att öppna en lucka i adventskalendern med andra ord. Ska försöka bjuda på lite överraskningar och jag kan glädja er med att inläggen kommer att bli korta!

Idag åkte jag till Myongdong för att besöka Frisbee som är en återförsäljare av Appleprodukter här i Seoul. Anledningen till mitt besök var ju självklart strömsladden. På tisdag får jag en ny, en riktigt god nyhet! Jag börjar gilla Apple mer och mer.

Nu sitter jag på caféet Anouk som ligger på vägen till CJ Housing. Det var Matthieu som tog med mig hit och jag kan bara säga en sak: sjukt gott kaffe! Smakar som det ska göra. En annan lustig sak är munken som är här inne på caféet, förresten, kan kvinnor vara munkar? Eller kallas det något annat då? Det tål att funderas lite på.

Igår var det ett Absolut Vodka-event på en nattklubb och vet ni vad? Jag bestämde mig för att stanna hemma och ladda batterierna istället. Kändes som ett bra beslut.

En annan bra nyhet, för min del, är att jag bestämt mig för att sluta överanvända Facebook på samma sätt som jag gjort tidigare. De flesta utbytesstudenter (och övriga människor också) använder ju Facebook flera gånger per dag och loggar in och loggar ut. Det har varit samma sak för mig men nu är det slut med det. Det blir en inloggning per dag som gäller.

Jaja, nu ska jag plugga!

Kramar

Julia

1 kommentar:

  1. Det låter ju jättebra! Facebook tar mycket tid och det är ju faktiskt så att den tiden tar man från sitt eget liv. Låter bra med gott kaffe även om jag är en sann tedrickare. Puss och kram, Mamma

    SvaraRadera