fredag 10 december 2010

10 december

Blev inget inlägg igår. Dagen var ganska händelselös. Hade terminens sista lektioner i tre olika ämnen, varav två jag har tenta i på tisdag nästa vecka. På Business Negotiationlektionen bjöds det på pizza och Snapples (Amerikansk fruktdryck/isthé). Lektionen innan hade läraren samlat ett formulär där vi alla fick fylla i de i klassen som vi tyckte varit den tuffaste förhandlaren, den mest förberedda förhandlaren, den som bidragit mest till klassen samt den roligaste att förhandla med. De som blev utnämnda var en tysk tjej (tuffaste förhandlaren) vilket inte var speciellt förvånande... jag blev också omnämnd, vilket var lite oväntat. Peter (svensk) fick utnämnande för att vara den bäst förberedda. Och det kan man ju verkligen säga att han var: Excelark till varje förhandling med beräkningar av olika utfall vid förhandlingen. Alltså kan man säga att Peter var en mycket värdig vinnare!

På kvällen träffade jag upp gruppen i World Economy. Tillsammans pluggade vi så gott det gick inför tentan på tisdag. Det känns bra att kunna bolla lite...

En rolig nyhet förresten: min syrra fick reda på igår att hon blivit antagen till läkarlinjen i Göteborg! Så kul! Jag är väldigt stolt över min lillasyster.

Kramar

Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar