söndag 5 december 2010

4 och 5 december

Nu blir det ett dubbelinlägg. Det vill säga, jag skriver både om gårdagen och om den här dagen.

Lördagen började med gruppmöte med gruppen i New Product Development. Alla dök inte upp, vilket inte var speciellt förvånande. Det var ju lördag. Hur som helst börjar vi ändå se ljuset i tunneln nu, vilket känns skönt. Efter gruppmötet mötte jag upp Maria och Anna för att åka till Hongdae. Tanken var att vi skulle kolla in marknaden vi hade hört talas om skulle äga rum. Dock var det ingen marknad denna dag, men det gjorde inte så mycket. Vi åt en riktigt god lunch på en tacobar, varsin burrito med kyckling och avocado i. Så gott! Jag har verkligen saknat avocado.





Efter lunchen vandrade vi runt i Hongdae och jag gjorde ett inköp av ett par vintageörhängen, lägger upp bild lite senare... Lite senare blev vi kaffesugna och gick då till ett "kattkafé". Ja, det är precis vad det låter som - ett kafé med katter! Man betalar 8000 krw (ca 50 sek) och då ingår valfri dryck. Inne i kafét finns det ca 30 katter i olika färg och form. Katterna får man klappa och leka med och jag antar att kafét fungerar som ett substitut för de som i varken har pojkvän eller husdjur. Majoriteten av gästerna var tjejer i min ålder.



Efter Hoegi blev det snabbvisit i Myongdong. Maria ville köpa lite nya kläder och jag passade på att köpa en julklapp... Anna köpte 5 par converseskor till sina vänner. Converse kostar halva priset här jämfört med i Sverige. Att betala så mycket som 699 kronor för ett par tygskor, det känns lite märkligt när man kan hitta samma sko här för halva priset (faktiskt ännu billigare). Nåja, vi åkte hem efter snabbvisiten i Myongdong. Till middag blev det indiskt på ett ställe i Anam. Jag och Maria delade på ett garlic nan och butter chicken, som förra gången alltså. Efteråt gick vi till ett "DVD bang, ett ställe där man kan hyra film och även titta på filmen man har hyrt. Det finns fullt av DVD bangs i Anam och det är väldigt populärt att gå dit för att titta på film men även göra annat... eftersom man som korean inte tar med sig sin pojk- eller flickvän hem till sina föräldrar, om man inte ska gifta sig, så får det alltså bli DVD bang eller Love Motel som det också finns gott om... Hur som helst, vi såg filmen "Single Man" som var ett bögdrama med ett sorgligt slut, beroende hur man ser på det. Den var bra, men ganska speciell.

Nu sitter jag på skolan och har pluggat ett tag, ska iväg och möta upp Anna och Maria för lunch.

Kramar

Julia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar